Salgsbetingelser

Velkommen til handel hos oss!

Her er våre salgsbetingelser som vi ønsker at du skal godkjenne før du handler hos oss. Disse salgsbetingelsene har vi for å sikre at du som kunde vet hva du kan forvente deg etter at du har valgt å handle i nettbutikken vår og for at du skal vite hvilke rettigheter du har.

Ta gjerne kontakt dersom du har spørsmål til oss!

Ansvarlig for www.nysted.no :

D.Nysted AS

Stokkamyrveien 3A

4313 Sandnes

Forbehold Vi tar forbehold for tastefeil, prisfeil, moms-, valuta- og avgiftsendringer, prisstigninger, force majeure, utsolgte eller utgåtte varer samt leveringssvikt fra våre leverandører.

Kontaktinformasjon

Du er alltid velkommen til å skrive til oss på admin@nysted.no Din e-post vil bli besvart påfølgende virkedag.  Du kan også ringe til oss på 51 96 19 99 mellom kl. 8.00 og 15.00 fra mandag til fredag unntatt helligdager.

Sending og levering

Varen/e blir normalt sendt fra oss 1 – 3 virkedager etter bestilling. Dersom det du har kjøpt ikke er på lager, kan det bli noe lenger leveringstid. Du vil da få beskjed om  forventet leveringsdato i en egen e-post.

Vi leverer med Postens Servicepakke til hele Norge. Leveringer til Svalbard får et frakttillegg,Ta gjerne kontakt med oss dersom du ønsker dette frakttillegget oppgitt. Når pakken/e ankommer ditt lokale Postkontor vil du motta en sms -(dersom du har oppgitt mobiltelefonnummer i bestillingen), eller en e-post -med henteopplysningene.

Ved kjøp av store kvantum hender det at vi benytter andre transportører enn Bring.  Dette vil vi eventuelt opplyse deg om via e-post.

Fraktpris er inkludert i totalpris du får oppgitt før du godkjenner kjøpet.

Hente varer i butikk

Vi har 2 butikker.Dersom du ønsker å handle via nett og hente varen/e i en av våre butikker huker du av for hent i butikk, på den butikken du ønsker å hente varene i. Ved henting i butikk vil vi gi deg en melding via e-post så fort varene er klar til henting.

Risiko for varen Vi har ansvaret for varen/e helt til du har mottatt den. Når du har mottatt varen/e er ansvaret ditt.

Undersøkelse av varen/e

Når du mottar dine varer, har du plikt til innen rimelig tid å kontrollere, at varene svarer til det du har bestilt/ordrebekreftelsen.  Dersom du har mottatt skadet vare/feilvare ønsker vi at du innen rimelig tid gi oss beskjed om skade eller feil, send oss en e -post med opplysninger (samt bilde i tilfeller der vare er skadet)og vi tar kontakt med deg så fort som mulig. Du kan også ringe oss på telefon 51 96 19 99 dersom du har spørsmål i forbindelse med skader, eventuelt reklamasjon.Vi refunderer rimelige fraktomkostninger, som du måtte ha i forbindelse med returnering av varen, hvis reklamasjonen er berettiget.

Dersom reklamasjon er berettiget og vi ikke kan reparere skade, eller har mulighet til å tilby deg en ny,tilsvarende vare vil du få beløpet du har betalt refundert.

Angrerett

Som forbruker har du angrerett. NB: Varer som er i orginalemballasje, som tapet, parkett eller andre varer som blir verdiløse etter de er åpnet og kan ikke returneres. Det vil si at vi bare tar i retur disse varene dersom de fortsatt har sin orginalemballasje inntakt. Maling som er blandet i en fargetone kan ikke returneres, ettersom dette er maling spesial-laget til deg. Det samme gjelder ved bestilling av tapet vi ikke har på lager og metervare av tekstiler, gulvbelegg og voksduker.

Når du benytter angreretten, skal du selv betale for frakten når du returnerer varen. Retur kan sendes til denne adressen:

D.Nysted AS Stokkamyrveien 3a 4313 Sandnes

ANGRERETTSKJEMA FINNER DU HER

Når vi har mottatt retur vil du få refundert beløpet du har betalt for varen/e eks.frakt. Vi påbestreber oss at du skal motta refundert beløp innen syv dager etter at vi har returvare/ne hos oss. Vi tar ikke ansvar for varer som eventuelt kommer bort ved returfrakt, eventuelt skader på vare som skjer under returfrakt. Det er derfor ditt ansvar at retur skjer forsvarlig.

Kjøp

Når du har lagt en vare i handlekurv og ønsker å gå videre til kasse vil du få spørsmål om registrering.Etter du er registrert som kunde vil du ha mulighet til å logge deg på med brukernavn og passordet du her får oppgitt også ved senere anledning og trenger ikke registrere deg på ny ved nytt besøk. Dette er uavhengig av om du velger å gjennomføre kjøp eller ikke.

I kassen får du oppgitt totalbeløp inkludert frakt før du godkjenner kjøpet. Du vil da få mulighet til å betale med kort, vipps eller faktura. Bestillingen er godkjent når du har mottatt en ordrebekreftelse fra oss.

Noen varer som ligger på våre nettsider kan ikke fraktes med Posten og er derfor ikke mulig å kjøpe via nettbutikken. Dersom et av disse produktene er lagt i handlekurven vil du få beskjed om at denne bestillingen ikke er mulig å gjennomføre.

Betaling

Betaling kan foretas med Vipps, Kort via Dibs betalingsløsning, Nets faktura og Nets konto. Dette er anerkjente og trygge leverandører så du får en sikker betaling.

Kundeservice
Vi ønsker å gi best mulig service til alle våre kunder og er takknemlige for alle tilbakemeldinger – ros og ris. Det man ikke vet er det ikke så lett å gjøre noe med, så kom gjerne med innspill til hva vi kan gjøre bedre.

Da har du lest våre salgsbetingelser!

Tusen takk for at du handler hos og med oss!